Redovisningspartner
Genom att bli redovisningspartner åt Xdesk ger vi er full tillgång till alla våra moduler till alla era klienter. Som partner arbetar ni genom Xdesk Klienthanterar, där ni på ett mycket enkelt sätt kan växla mellan era olika klienters bokföring, fakturering, lönehantering ect. Klienthanteraren är specifik för varje användare, där flera användare hos er kan få tillgång till såväl egna klienter som gemensamma. Likaså kan olika användare få tillgång till olika moduler.

Xdesk Redovisningspartner

Xdesk Bokföring är ett enkelt och lättanvänt bokföringsprogram som även inkluderar leverantörsreskontra, vilket täcker alla behov hos mindre och medelstora företag.

Programmet innehåller samtliga funktioner som krävs för att du på ett enkelt och korrekt sätt ska kunna sköta din bokföring och ha kontroll över din leverantörsreskontra.

Likt övriga Xdesk moduler når du din bokföring oavsett var du är eller vid vilken dator du sitter, förutsatt att du har dina inloggningsuppgifter och en Internetuppkoppling. Likaså kan din revisor arbeta med din bokföring från sin dator, och där ni på distans kan diskutera ekonomin utan onödigt flyttande av material och kopior av bokföringen.

I traditionella redovisningsprogram som du installerar på din dator, behöver du kontinuerligt köra programuppdateringar för att programmet inte ska bli inaktuellt.

I Xdesk sköter vi detta åt dig, oavsett när du öppnar programmet eller var du befinner dig har du alltid en dagsfärsk version.

Xdesk Bokförings bokföringsdel är uppbyggt kring en kontoplan. När du startar ditt system utgår du i från en standardiserad kontoplan från BAS eller EUBAS. Denna kontoplan kan du sedan förändra hur du vill för att den på ett så bra sätt som möjligt ska passa era behov.

Självklart kan du när som helst under ditt nu pågående bokföringsår övergå till Xdesk bokföring, genom att lägga in dina dagsaktuella bokföringssiffror som ingående balans.

När du arbetar med verifikationer har du två vyer, en där du ser alla dina verifikationer i en lista och en där du har arbetsbilden för den aktuella verifikationen, Du kan enkelt bläddra fram och tillbaka mellan verifikationerna.

Vid verifikationsregistreringen kan du enkelt hämta ett passande konto. Utöver konto kan du även använda dig av resultatenheter, för att få en ännu klarare bild över hur ditt resultat genereras i företaget.

I Xdesk Bokföring kan du fritt arbeta med flera olika år och enkelt jämföra dess skillnader. Under hela verifikationsregistreringen ser du verifikationens saldo, men även de aktuella kontonas saldo inkluderat belopp som du just nu registrerar. Med ett enkelt handgrepp kan du även få restsaldot på det sista kontot, utan att behöva ta fram miniräknaren. I Xdesk bokföring har du samtliga rapporter som du behöver för att få ett komplett underlag till såväl dig själv som till andra intressenter som tex banker och myndigheter.

Den andra delen av Xdesk Bokföring består av leverantörsreskontran.

Leverantörsreskontran består av ett leverantörsregister över dina leverantörer, reskontran över fakturor och betalningsmodul för utbetalning av fakturorna. Givetvis hanterar Xdesk bokföring i första hand Internetbetalningar till BGC (bankgirocentralen), men behöver man göra manuella betalningar är även detta möjligt. Alla registrerade fakturor och utbetalningar får man givetvis överförda till bokföringen med ett enkelt handhavande.

Även reskontradelen innehåller givetvis alla rapporter som man behöver, såsom förfallolistor och likviditetsrapporter mm.

Vy över verifikationslistan
(klicka för att förstora bilden)

Vy över verifikation

Vy över utskrift

” Xdesk är extremt lätt att lära sig och man är snabbt igång ”

VILL DU KONTAKTA OSS?

Har du frågor om våra program eller någon annan fundering? Vi har samlat alla kontaktuppgifter på en sida.

Kontakta oss 0470 - 125 00

ELLER KOMMA IGÅNG DIREKT?

Prova gratis i 30 dagar, klicka här